Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání

Občerstvení na MS v hokeji je velkým tématem. Ne však kvůli tomu podstatnému.
Zdroj: Vilém Besser / Toprecepty, Martin Strachoň / Wikimedia commons / CC BY-SA 3.0 DEED, freepik / freepik, koláž Toprecepty

Ještě než na letošním MS v hokeji padl první puk na led, diskutovalo se o zcela jiných věcech, než je soupiska našeho nároďáků či dresy reprezentace. Primárním důvodem k debatám byla cena piva, kterou pořadatelé podle prvotních zpráv v médiích určili na 110 korun. To dokázalo mnoho hokejových fanoušků naštvat, přitom však nevzali do úvahy, že občerstvení na tak velké akci může narážet na daleko větší problémy.

Stovka není moc

Může se skutečně zdát, že 110 korun za půllitr zlatavého moku je příliš, ale je třeba přihlédnout k mnoha aspektům, které tuto cenu vytvářejí. Prvotně jde o to, že si tohle, podle někoho „předražené“ pivo, dáváte na mistrovství světa, vrcholné sportovní akci, na níž sehnat lístek stojí nadlidské úsilí, obzvlášť pokud chcete zafandit naší repre.

Když si tedy uvědomíme, že vstupenka například na zápas našich z Dánskem, Velkou Británií nebo Rakouskem, což nejsou úplně „šlágry“, stojí nejméně 1990 korun a naopak vidět kanadský výběr proti tomu našemu přijde na nejméně 2390 Kč, stovka za pivo už zřejmě nehraje takovou roli.

Navíc počítejme s tím, že většina standardních hokejových fanoušků zajde „na jedno“ před zápasem do hospody, blízko stadionu, aby rozebrali, jak ti naši patrně zahrají. Po předzápasové přípravě proběhnou dva „kousky“ v průběhu přestávek během třetin a skutečná pivní smršť se odehraje až v oblíbeném podniku jednotlivých fans, kde dojde také k rozboru zápasu a oslavě či zapití žalu.

Chce to nápad a snahu

Důležitější než 110 korun za pivo, které navíc utratíte pouze ve fanzóně před stadionem, protože uvnitř O2 Areny stojí 0,4 l piva 90 Kč, je způsob naší prezentace v oblasti občerstvení před návštěvníky zápasů.

Našinec si toho zřejmě ani nevšimne, protože je z ligových stadionů už dlouhé roky zvyklý na klasickou kombinaci pivo + klobása a tím bere stravovací akt na hokeji za hotovou záležitost.

Na mistrovství světa se však logicky sjíždějí fanoušci z celého světa, kteří by patrně ocenili víc, než jen pivo do kelímku a kuřecí nugety s hranolky, pizzu a hot dog, které jsou vrcholem gastro umění cateringové společnosti v největší hokejové hale v zemi.

Čas není argument

Někdo si sice řekne, že je potřeba jídlo rychle vydat a hned obsluhovat dalšího, protože přestávka mezi třetinami trvá jen 15 minut a během nich je nutné uspokojit co nejvíce lidí. Ale skutečně dokáží toto kritérium splnit pouze v O2 Areně nabízené pochutiny?

Rozhodně ne, ale patrně je to takhle jednodušší a divák největšího letošního sportovního svátku u nás se s tím musí spokojit. Přitom by stačila jen trocha snahy a jídlo mohlo být zajímavější, nápaditější a hlavně, vícedruhové. Pár nápadů by navíc udělalo z mistrovství daleko zajímavější akci, o které by si zahraniční návštěvníci vyprávěli ještě po návratu do svých domovů.

Jde to mnohem lépe

Pokud bychom přistoupili na argument o rychlém výdeji a zkracování front na občerstvení, stačí se podívat do jakékoliv jídelny, třeba i školní. Zde se postupem let také naučili zrychlit své fungování, protože je třeba v krátkém čase „obhospodařit“ velké množství strávníků. Proč by tedy v jednom ze stánků v hokejové hale nemohl být nabízen klasický český sortiment? Cizinci by ho určitě uvítali, stejně tak by zajásali i milovníci naších gastropokladů.

Vydat guláš s chlebem, polévku, opečenou šunku nebo koleno, uříznuté přímo před zákazníkem, čerstvou obloženou bagetu nebo sendvič přeci nezabere tolik času, aby se návštěvník hokejového zápasu nestihl najíst dřív, než padne úvodní buly další třetiny. Kam se poděl oblíbený langoš?

Pro děti, kterých je na stadionu spousta, by skvěle zafungovaly třeba donuty s polevou v barvách národních týmů nebo prosté palačinky s marmeládou či jinou náplní.

Peníze až na prvním místě

Ti, kdo mají občerstvení na hokejovém mistrovství světa na starosti, určitě budou mít spoustu argumentů, proč nejde vytvořit lepší gastronomický zážitek a primárně se budou vymlouvat na minimum času.

Je to logické, vždyť každý ví, že čas jsou peníze a čím více toho prodáte, tím více vyděláte. Na druhou stranu, za kvalitu jsou lidé ochotni utratit víc, než jen za obyčejnou klobásu s hořčicí a chlebem. Jestli ono nakonec nejde pouze o pohodlnost a myšlenku „vždyť ono jim to takhle stačí“.

Náš tip: Jestli jste fanouškem langošů, připravte si podle našeho videoreceptu jedny speciální:

Recepty k tomuto článku

Mohlo by vás zajímat

Marie

Náhodný recept Zobrazit více

Nejnovější recepty Více

Naposledy jste si prohlédli