Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání

Naše kuchařka 2 právě v prodeji!

Do obchodu

2 další fotografie

Zvykli jste si v dobách covidové pandemie nakupovat online? Potom pro vás bude zajímavé zjištění, jaké jsou rozdíly v cenách. Na ty upozorňuje nová kampaň Tesco „Nenechte se opít…“.

Vznikla jako reakce na tvrzení Rohlíku z minulého týdne, že nákupy u něj jsou stejně výhodné jako u jiných supermarketů. Tesco proto provedlo srovnávací nákupy a dokazuje, že je schopno zákazníkům přinést úsporu u 37 produktů ze spotřebního koše Českého statistického úřadu. A to až do výše 13 %!

Ověřitelná data

Reprezentativní spotřební koš Českého statistického úřadu zahrnuje pečivo, trvanlivé potraviny, maso a uzeniny, ovoce a zeleninu, mléčné výrobky včetně mléka, vejce, olej, ale i sladkosti a nápoje. Úřad koš používá pro sledování cenové hladiny a produkty jsou považovány za reprezentativní vzorek.

Aby byly online nákupy opravdu porovnatelné, byly do nich zahrnuty pouze položky dostupné na obou konkurenčních e-shopech, zohledněno bylo dále i přepočítání zboží na kila, doručovací poplatek, stejný den a adresa doručení.  Srovnávací nákupy byly provedeny s datem doručení zboží 17., 20. a 21. dubna.

Společnost tak chtěla transparentní kampaní a na základě ověřitelných dat ukázat, že s Tesco Online mohou reálně ušetřit. Detailně si lze zmíněné srovnávací nákupy prostudovat na speciálně zřízené webové stránce www.itesco.cz/srovnani.

Levnější doručení

Důležité jsou pro online zákazníky bezpochyby i ceny s nakupováním přes internet související. I v tomto případě vychází Tesco vstříc. V rámci hlavního města Prahy například zlevnil v průměru o 30 procent doručovací poplatek, který nyní začíná na 49 Kč. Výhodný je i nákup Klikni + Vyzvedni za 19 Kč. Nákup si sice zákazník sám v obchodě vyzvedne, objedná si ho ale online v pohodlí domova. Další výhodou je zkrácení rozmezí doručovacích slotů na jednu hodinu a doručení nákupů i v den objednání.

 

„Rádi bychom se ohradili proti kampani Nenechte se opít společnosti Tesco, která tvrdí, že nákupy na Rohlik.cz jsou výrazně dražší. Není tomu tak a výsledná částka, kterou uvádí Tesco je pouze výsledkem tendenčního nákupu, protože pro svůj účel využili produkty, které byly aktuálně v akci. My jsme naopak minulý týden porovnávali zboží tak, aby podmínky byla stejné pro všechny a nákupní koš korespondoval s tím, co nakupuje typická česká rodina. Dle našeho názoru do takového nákupního koše nepatří  celý kilogram sýru Eidam, který má Tesco aktuálně v akci a porovnává cenu s námi za celý kilogram sýra právě proto, aby celkový účet vycházel lépe a v jejich  prospěch. Kampaň Tesca proto považujeme za neférovou a řešíme další kroky s našimi právníky,“ reaguje Lutfia Volfová, tisková mluvčí Rohlik.cz.

 

 

Komentáře

Ke článku nejsou žádné komentáře.

Přidat komentář

Přidat komentář


Sladká první republika

Kristina Šemberová

Do obchodu

Každé ráno pro Vás vyberu osvědčené recepty a pošlu Vám je e‑mailem. Vaše Marie Marie

Přidejte se k více jak  100 000 odběratelům