Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání

Zvykli jste si v dobách covidové pandemie nakupovat online? Potom pro vás bude zajímavé zjištění, jaké jsou rozdíly v cenách. Na ty upozorňuje nová kampaň Tesco „Nenechte se opít…“.

Vznikla jako reakce na tvrzení Rohlíku z minulého týdne, že nákupy u něj jsou stejně výhodné jako u jiných supermarketů. Tesco proto provedlo srovnávací nákupy a dokazuje, že je schopno zákazníkům přinést úsporu u 37 produktů ze spotřebního koše Českého statistického úřadu. A to až do výše 13 %!

Ověřitelná data

Reprezentativní spotřební koš Českého statistického úřadu zahrnuje pečivo, trvanlivé potraviny, maso a uzeniny, ovoce a zeleninu, mléčné výrobky včetně mléka, vejce, olej, ale i sladkosti a nápoje. Úřad koš používá pro sledování cenové hladiny a produkty jsou považovány za reprezentativní vzorek.

Aby byly online nákupy opravdu porovnatelné, byly do nich zahrnuty pouze položky dostupné na obou konkurenčních e-shopech, zohledněno bylo dále i přepočítání zboží na kila, doručovací poplatek, stejný den a adresa doručení.  Srovnávací nákupy byly provedeny s datem doručení zboží 17., 20. a 21. dubna.

Společnost tak chtěla transparentní kampaní a na základě ověřitelných dat ukázat, že s Tesco Online mohou reálně ušetřit. Detailně si lze zmíněné srovnávací nákupy prostudovat na speciálně zřízené webové stránce www.itesco.cz/srovnani.

Levnější doručení

Důležité jsou pro online zákazníky bezpochyby i ceny s nakupováním přes internet související. I v tomto případě vychází Tesco vstříc. V rámci hlavního města Prahy například zlevnil v průměru o 30 procent doručovací poplatek, který nyní začíná na 49 Kč. Výhodný je i nákup Klikni + Vyzvedni za 19 Kč. Nákup si sice zákazník sám v obchodě vyzvedne, objedná si ho ale online v pohodlí domova. Další výhodou je zkrácení rozmezí doručovacích slotů na jednu hodinu a doručení nákupů i v den objednání.

 

„Rádi bychom se ohradili proti kampani Nenechte se opít společnosti Tesco, která tvrdí, že nákupy na Rohlik.cz jsou výrazně dražší. Není tomu tak a výsledná částka, kterou uvádí Tesco je pouze výsledkem tendenčního nákupu, protože pro svůj účel využili produkty, které byly aktuálně v akci. My jsme naopak minulý týden porovnávali zboží tak, aby podmínky byla stejné pro všechny a nákupní koš korespondoval s tím, co nakupuje typická česká rodina. Dle našeho názoru do takového nákupního koše nepatří  celý kilogram sýru Eidam, který má Tesco aktuálně v akci a porovnává cenu s námi za celý kilogram sýra právě proto, aby celkový účet vycházel lépe a v jejich  prospěch. Kampaň Tesca proto považujeme za neférovou a řešíme další kroky s našimi právníky,“ reaguje Lutfia Volfová, tisková mluvčí Rohlik.cz.

 

 

Mohlo by vás zajímat

Marie

Náhodný recept Zobrazit více

Nejnovější recepty Více