Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání

Hlášení nezákonného obsahu / Reporting illegal content

Jednotné kontaktní místo pro orgány a uživatele / Central contact point for authorities and users

Ve smyslu čl. 16 odst. 2 písm. d) nařízení (EU) 2022/2065 potvrzuji, že toto oznámení podávám v dobré víře a domnívám se, že informace a tvrzení obsažené v oznámení jsou přesné a úplné.

In accordance with Article 16(2)(d) of Regulation (EU) 2022/2065, I confirm that I am submitting this notification in good faith and believe that the information and statements contained in the notification are accurate and complete.

Kontaktní místo podle nařízení (EU) 2022/2065 a nařízení (EU) 2021/784:

Kontaktní místo:

  1. jednotné kontaktní místo pro komunikaci elektronickými prostředky s orgány členských států, Komisí a sborem ve smyslu čl. 11 nařízení (EU) 2022/2065 (DSA), a
  2. jednotné kontaktní místo k přijímání příkazů k odstranění podle nařízení (EU) 2021/784, o potírání šíření teroristického obsahu online:
    E-mail: [email protected]
    ID datové schránky: fiscdfk

Úřední jazyky, v nichž je možné se obrátit na kontaktní místo: čeština, angličtina. Toto jednotné kontaktní místo se týká zprostředkovatelských služeb provozovaných BurdaMedia Extra s.r.o.


Contact point under Regulation (EU) 2022/2065 and Regulation (EU) 2021/784:

Contact point:

  1. single point of contact for communication by electronic means with Member States’ authorities, the European Commission and the Board according to Art. 11 of Regulation (EU) 2022/2065 on Digital Services, and
  2. single point of contact for the receipt of removal orders under Regulation (EU) 2021/784, on addressing the dissemination of terrorist content online:
    E-mail: [email protected]
    Czech Digital data box ID: fiscdfk

Official languages in which the contact point can be addressed: Czech, English. This single point of contact relates to intermediary services operated by BurdaMedia Extra s.r.o.


Na této stránce můžete oznámit nezákonný obsah umístěný na online platfromě toprecepty.cz (dále jen “Platforma”), provozované společností BurdaMedia Extra s.r.o., se sídlem Přemyslovská 2845/43, 130 00 Praha 3, IČO: 15273598, zapsanou v obchodním rejstříku Městským soudem v Praze 20. 03. 1991, oddíl C, vložka 1405 (dále jen „Burda“) jejími uživateli.

Tato stránka je připravena v návaznosti na nařízení (EU) 2022/2065, o digitálních službách (dále jen „DSA“). Podle DSA není Burda odpovědná v rozsahu uvedeném v čl. 6 DSA za obsah vložený do jejích zprostředkovatelských služeb jejich uživateli. Je však povinna zřídit mechanismus oznamování nezákonného obsahu (tzv. mechanismus notice & action) podle čl. 16 DSA.

Pokud se jedná o obsah, který není nezákonný, ale je v rozporu se smluvními podmínkami pro užívání Platformy dostupnými zde, využijte, prosím, pro nahlašování takového závadného obsahu formulář umístěný přímo u jednotlivých receptů za účelem urychlení vyřízení Vašeho oznámení. Pro oznamování nezákonného obsahu či jiný kontakt ve věci DSA ze strany orgánů veřejné správy, prosím, využijte kontakty uvedené zde.

Co je považováno za závadný obsah?

Nezákonným obsahem jsou jakékoliv informace, které samy o sobě nebo ve vztahu k určité činnosti, včetně prodeje zboží nebo poskytování služeb, nejsou v souladu s právem Evropské unie nebo právem některého členského státu, které je v souladu s právem Evropské unie, bez ohledu na přesný předmět či povahu tohoto práva.

Kdo může oznámit nezákonný obsah?

Kdokoliv – jakýkoliv uživatel Platformy, ať je v ní registrován či nikoliv (jen Platformu navštěvuje). Nezákonný obsah mohou oznámit i orgány veřejné správy. Nezákonný obsah může kontrolovat i Burda v rámci činnosti označované jako „Dobrý samaritán“ – viz čl. 7 DSA.

Jak probíhá oznamování nezákonného obsahu?

Vyberte typ hlášení, vyplňte jej a odešlete. Následně bude předán administrátorům Platformy Upozorňujeme, že čím přesnější bude Váš popis nezákonnosti nahlášeného obsahu a odkaz na něj, tím jednodušší bude pro nás věc vyřídit. Případné přílohy či jiné dokumenty můžete odeslat na e-mail [email protected].

Máte-li za to, že se na Platformě vyskytuje nezákonný obsah, vyberte typ hlášení “Nahlášení podezření na porušení autorských práv”, porušuje-li obsah autorská práva, nebo “Jiný nezákonný obsah”, týká-li se porušení jiných obecně závazných právních předpisů. Ve formuláři, prosím, uveďte alespoň následující údaje:

(a) své jméno nebo název;

(b) e-mailovou adresu, na které Vás můžeme kontaktovat.

(c) jednoznačný údaj o přesném elektronickém umístění nezákonného obsahu, například přesnou jednotnou adresu URL nebo adresy URL, a v případě potřeby dodatečné informace umožňující identifikovat nezákonný obsah; a

(d) dostatečně podložený důvod, proč máte za to, že dotčený obsah je nezákonný.

Postup po podání oznámení

P

odání oznámení s upozorněním na nezákonný obsah Vám bude potvrzeno e-mailem zaslaným na e-mailovou adresu, kterou udáte ve svém oznámení; neuvedete-li ji, nebudeme moci Vás informovat o vyřízení Vašeho oznámení a přijatém opatření.

Vaše oznámení následně prověříme a rozhodneme se, zda vůči uživateli, který nahrál dotčený obsah, přijmeme některé z opatření předpokládaných v DSA či podmínkách Platformy , v opačném případě oznámení odložíme. Pokud Vaše oznámení nebude přezkoumatelné, např. proto, že nebude obsahovat odkaz na závadný obsah či důvody jeho závadnosti, také jej bez dalšího odložíme.

O přijatém rozhodnutí Vás budeme informovat, pokud budeme mít k dispozici Vaši e-mailovou adresu. Pokud přijmeme některé z opatření uvedených v čl. 17 odst. 1 nařízení DSA, vyrozumíme o tom uživatele, který nahrál obsah, jehož se toto opatření bude týkat.

Pokud s naším rozhodnutím ohledně Vašeho oznámení nebudete souhlasit, máte právo využít náš interní systém stížností ve smyslu čl. 20 DSA (odvolací systém). V takovém případě pošlete stížnost e-mailem na adresu [email protected] a přesně specifikujte, proč s naším rozhodnutím nesouhlasíte, případně nám zašlete další podklady, které odůvodňují Vaše tvrzení. Pokud bude stížnost obsahovat dostatečné důvody k tomu, abychom dospěli k závěru, že naše rozhodnutí nepodnikat žádné kroky na základě oznámení je neodůvodněné, rozhodnutí bez zbytečného odkladu zrušíme.

Podat stížnost podle čl. 20 DSA je možné po dobu šesti měsíců ode dne doručení naší informace o vyřízení Vašeho oznámení.

Dále máte právo se obrátit na koordinátora digitálních služeb podle DSA, kterým je Český telekomunikační úřad, právo využít mimosoudní řešení sporů podle čl. 21 DSA (pokud nebude úspěšná Vaše stížnost podle čl. 20 DSA) a právo na soudní ochranu.

Pozastavení přijímání oznámení

Podle čl. 23 odst. 2 DSA můžeme pozastavit vyřizování oznámení a stížností podaných prostřednictvím mechanismů podle DSA vůči osobám nebo subjektům či stěžovatelům, kteří často podávají zjevně neodůvodněné oznámení nebo stížnosti. V takovém případě si vyhrazujeme právo po předchozím upozornění na přiměřenou dobu od takových osob oznámení a stížnosti nepřijímat.

Informujeme spotřebitele, kterým poskytujeme služby, že mají podle zákona č. 624/1992 Sb. právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z příslušné smlouvy. Subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869 (www.coi.cz).