Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání

Zrzavá holčička z legendární vánoční reklamy Kofoly se zlatým prasátkem se vrací na televizní obrazovky. A příznačně dělá reklamu na nový systém vratných obalů Kofoly. Dobré se prostě vrací. Jak spolupráce po téměř dvaceti letech fungovala? A na co si pamatuje z dětského natáčení?

Návrat po dvaceti letech

Když se spot „nene nemusím, já už ho vidím“ natáčel, byly Sandře Flemrové tři roky. „Pamatuji si jen pár záblesků, jako třeba koulovačku se štábem," říká Flemrová, která se téměř po dvaceti letech vrací na televizní obrazovky a opět ve službách Kofoly. Symbolicky představuje novou obalovou cestu Kofoly – systém vratných skleněných lahví, které Kofola uvedla na trh pod jménem Cirkulka.

Sandra Flemrová se natáčením neživí, byť v minulosti bez úspěchu několik castingů zkusila. Místo toho vystudovala zdravotnickou školu a pracuje jako sestřička v zubní ambulanci.

„S Cirkulkou vracíme do domácností osvědčené skleněné lahve. Nápad vrátit spolu s nimi do hry i děvčátko "ne, ne, já nemusím, já už ho vidím" přišel úplně přirozeně,“ vysvětlil Pavol Chalupka, marketingový ředitel Kofoly ČeskoSlovensko. „Nejenže je Sandra s Kofolou spojená už skoro 20 let, ale zároveň patří k mladé generaci, pro kterou je udržitelnost klíčová. A jestliže cirkulace lahví je o jejich vracení, vrátili jsme i holčičku,“ řekl Pavol Chalupka. Sandru koncept Cirkulky zaujal, proto s nabídkou znovu účinkovat v reklamě bez váhání souhlasila.

Když miluješ, cirkulkuješ

Říká se, že by reklama neměla upozorňovat na negativa. Kofola však tento předsudek bortí a jde na to opět po svém. Na Cirkulku  upozorňuje ve spotu plném negativ - je těžká, vrže a cinká, ale nabízí lidem novou cestu, jak si vychutnat oblíbené nápoje v tradičním obalu, který je šetrný k přírodě. „O tom, že uvedeme nápoje ve vratném skle i do maloobchodu, jsme uvažovali už několik let. Nechali jsme si vypracovat analýzu celého životního cyklu výrobku a jeho vlivu na životní prostředí a vyšlo nám, že Cirkulce, tedy vratným skleněným lahvím, stačí jen několik cyklů, aby jejich uhlíková stopa byla nižší než stopa jiných běžných obalů,“ vysvětlil Pavol Chalupka. Cílem Kofoly je prodávat v této obalové alternativě aspoň 15 - 20 % z celkové spotřeby. Kromě Kofoly ve skle zakoupíte i Rajec a Vineu.

Sandra upozorňuje ještě na jeden benefit nového konceptu. „Zajímalo mě, jakou budou mít nápoje z Cirkulky chuť, jestli to bude v něčem jiné. Na první lok mi to přišlo stejné, ale co bylo zajímavé, že když jsem láhev nedopila a znovu jsem ji otevřela, tak se ozvalo to typické tssss... Ten zvuk dobře nasyceného nápoje. A to i po opakovaném otevření,“ popsala svoje pocity Sandra Flemrová.Takže sbohem obarvené vybublané vody!

Na počátku byl bylinkový sirup

Samotná Kofola se vyrábí už dvaašedesát let, ale původní nápad vznikl už v roce 1887 vytvořil jistý lékárník z Opavy Gustav Hell vyrobil tekutý sirup Syrupus Colae compositus Hell, jehož součástí byl extrakt z kolovníku. Jeho lékárna byla v roce 1946 znárodněna a stala se součástí Spojených farmaceutických závodů v Praze (SpoFa). V roce 1952 se podnik oddělil a na trhu působil pod názvem Galena. Právě jeho sirupem se zřejmě inspirovali vědci při vývoji kolové limonády.

Základem oblíbené limonády je sirup KOFO. Vznikl na příkaz vlády, protože lidé toužili po tehdy nedostupné a zápaďácké Coca-Cole. Druhým cílem údajně bylo i zpracovat přebytky a hlavně kofein, který zbýval při pražení kávy. Dva roky trvalo, než namíchali tu správnou kombinaci třinácti bylinných a ovocných látek a přidali kofein. Přesné složení zná dodnes jen pár lidí. V podniku Galena Opava se později rozjela velkovýroba sirupu a odsud putoval do sodovkáren po célém Československu. Kruh se tak uzavřel...

Natáčení na Slovensku

Reklama se natáčela na Slovensku poblíž Záhoří. Pro sestřičku Sandru to byl náročný den, ale jak sama říká, bude na něj dlouho vzpomínat. „Miluju přírodu a čas strávený v krásné slovenské krajině byl pro mne nabíjející. Všichni lidé „na place“ byli neskutečně milí. V průběhu toho dne jsem zažila snad všechny emoce…,“ smála se Sandra při vzpomínce na natáčení. Spolu s ní si v reklamě zahrál talentovaný student DAMU David Petrželka. Režie spotu se ujal Ruy Okamura.

Témata

Recepty k tomuto článku