Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání

Voňavka z KFC bude k mání pouze po omezenou dobu.
Zdroj: freepik / freepik

Fastfoodové řetězce udělají pro získání nových zákazníků nebo udržení těch stávajících mnohé. Většinou ovšem jde o akce, spojené s jídlem, které prodávají, tedy sezónní akce, zlevněné nabídky a podobně. V KFC ovšem vymysleli něco zcela nového a jedinečného. Parfém s vůní smaženého kuřete.

Voňte jako maso

Pokud jste opravdovým fanouškem fastfoodového řetězce, který se primárně zaměřuje na přípravu smažených pokrmů z různých částí kuřat, zřejmě budete překvapeni. KFC totiž podle deníku The Sun vymyslelo novinku, kterou chce přimět své zákazníky, aby na jejich výrobky mysleli víc než doteď.

Speciálním lákadlem má být parfém, po jehož nanesení budete mít pocit, že cítíte kouř ze spáleného dřeva a také rozpálený gril. Podle výrobce se můžete těšit i na „lákavou vůní koření a marinovaných mas“. 

 

Omezená edice

Podle populárního řetězce byla nová vůně vytvořena ke slavnostnému uvedení nového hitu v menu, limitovaného Ultimate BBQ Burgeru. Dá se tedy předpokládat, že aroma barbecue bude cítit i v parfému, který ve Spojeném království seženete za 11 liber (zhruba 318 korun).

Kdo si ovšem chce pořídit No 11 Eau de BBQ, jak je voňavka z KFC nazvána,  bude si muset pospíšit. Stejně jako speciální burger nebudete k mání dlouho. Navíc kromě potěšení zákazníků v Kentucky Fried Chicken poslouží i dobrému účelu. Veškerý výtěžek z prodeje parfému totiž jde Nadaci KFC, která pomáhá znevýhodněným mladým lidem po celém světě.

Inspirace kuchyní

Parfémy a toaletní vody inspirované potravinami však nejsou žádnou novinkou. Například vůně „Crumb Couture“ obsahuje tóny pražené vanilky, džemu z lesních plodů a lehkou vůni croissantu. Pikantní „Tangerine Boy“ má zase tóny citronu, jablek a mandarinek, kterými připomíná čerstvý sorbet. Další parfémy voní po teplých hruškách a nektarinkách, jiné připomínají pekařství, můžete ucítit i narozeninový dort včetně zapálených svíček. 

Naše smysly jsou zcela zásadní a nezbytné pro vnímání jídla a stravování, říká pro časopis Cosmopolitan Dr. Rachel Herz, neurovědkyně a autorka knihy Proč jíte to, co jíte. „Čich nám přináší představu o potěšení, které nás čeká při jídle, a poté, když skutečně jíme, dodává veškeré vjemy z pokrmů. Bez čichu zažíváme při jídle pouze základní věci, jako jsou slanost, kyselost, sladkost, hořkost, texturu a kořeněnost,“ vysvětluje lékařka. 
 

Náš tip: Pokud si budete burger chystat doma, připravte si podle našeho videoreceptu i skvělé bulky:

Zdroje informací:

cosmopolitan.com - Good enough to eat: food-inspired perfumes are hot right now

thesun.co.uk - KFC launches its first-ever perfume inspired by a mouth-watering item on the menu – so, would YOU try it?

Recepty k tomuto článku