Biftek
Biftek s hranolkami není jídlo, které bychom si dopřávali každý den. Hovězí svíčková je poměrně drahá surovina, proto si na přípravě bifteku dáváme opravdu záležet. Pak ale budeme odměněni nevšedním chuťovým zážitkem.
Suroviny pro 4 porce
4 porce
Nutriční hodnoty
Energie | 4 194 kJ / 1 002 kcal |
---|---|
Bílkoviny | 162,40 g |
Tuky | 39,20 g |
Vláknina | 0,00 g |
Cholesterol | 360 mg |
Sodík | 3,64 g |
Sůl | 8,80 g |
Sacharidy | 0,00 g |
Postup přípravy
Poznámka autora receptu
Včera jsme byli pozvaní na oběd do Karviné, kde byla tato mňamka servírována.
Moje poznámka
Přidat poznámkuAlternativy k tomuto receptu Zobrazit více
Přečtěte si
Komentáře
14. 7. 2012 12:41
Ke grilování na pánvi je nejlepší železná kovaná panev. Čím masivnější, tím lepší.
Před prvním použitím je potřeba ji vypálit. Panev vymyjte běžným saponátovým prostředkem na nádobí a horkou vodou. Po umytí pánev vysušte.
Suchou pánev poště na sporák a velmi silně rozehřejte. Až nyní pridejte olej.
Až se olej rozpálí přidejte nahrubo nakrájené plátky syrových brambor s se slupkami. Brambory dobře opečte a pak vyhoďte.
Po skončení železnou kovanou pánev opět umyje a vytřete mastný papírem, aby při skladování nerezla.
Železnou konanou pánev koupíte např. Zde http://www.gastronom.cz/Panev+zelezna+kovana
Před prvním použitím je potřeba ji vypálit. Panev vymyjte běžným saponátovým prostředkem na nádobí a horkou vodou. Po umytí pánev vysušte.
Suchou pánev poště na sporák a velmi silně rozehřejte. Až nyní pridejte olej.
Až se olej rozpálí přidejte nahrubo nakrájené plátky syrových brambor s se slupkami. Brambory dobře opečte a pak vyhoďte.
Po skončení železnou kovanou pánev opět umyje a vytřete mastný papírem, aby při skladování nerezla.
Železnou konanou pánev koupíte např. Zde http://www.gastronom.cz/Panev+zelezna+kovana
10. 2. 2011 21:03
2. 1. 2011 18:10
před pár dny jsem si dal biftek v restauraci na Mlýně (Ratíškovice. Stál sice 400Kč bez přílohy ale vypadal úplně jinak než tento na obrázku. Byl médium a doslova se rozpadal na jazyku. Lepší biftek jsem snad nikdy neměl. Tohle doopravdy vypadá jak maso na domácím grilu - steak. biftek by měl být hnědo šedý a po rozkrojení (média) by měl být i o trochu více krvavější než ten na obrázku. Já jen že biftek za 200 není asi to pravé
2. 1. 2011 08:08
Re: Petas
Biftek = beefsteak = steak...
Biftek = beefsteak = steak...
28. 9. 2010 14:44
no teda nejhrubejsi, naprosto zasadni chyba je maso pred pripravou nalozit !!!!!
20. 7. 2010 16:04
Já osobně si myslím, že biftek se dělá z vyššího kusu svíčkové, cca 5-6 cm plátek, naklepe se pěstí, osmaží z obou stran a poté se dopéká cca 5-12 minut pod grilem. Toto na obrázku bych spíš nazval steakem.

26. 12. 2009 19:50
nevím, ale podle mne je biftek, úplně jiný kus flákoty, než ten medium plátek cca 1,5cm široký
na obrázku.
Pokud někdo viděl opravdu biftek, tak dá za pravdu!!!!


11. 9. 2009 09:53
Biftek z hovězího je pochoutka. ale ochutnal jste někdo biftek z kapra?
http://www.trebonskykapr.cz/biftek-z-kapra
http://www.trebonskykapr.cz/biftek-z-kapra
10. 7. 2009 13:23
Jendo. Právě jsem si kliknul na hovězí maso, ze kterého chci něco dobrého udělat ( s omáčkou), aby si mohla pochutnat i moje žena a hned na prvním řádku je "BIFTEK". Už jsem se jednou klaněl tomuto jídlu, ale zachechtej se do úterka jse takový pravý médium, nebo krvavý neochutnal. Ale než jsem ženu vezl na prvidelnou dialýzu do nemocnice jsem neoddolal a dal si ho i když stála porce(bez přílohy) 220,- Kč. Stále bych si to nedovolil, ale stálo to za to. Kuchař ho udělal perfektně a byl přesně, jako na tvém obrázku.Zkrátka dobrota.Škoda, že už jsem dal bodík, jinak po nových zkušenostech bych ho nejraději dal znovu. Václav
30. 5. 2009 16:04
Tak dnes jsem měla toto jidlo připravené od přítele. Tímto mu chci poděkovat. Luky bylo to výborné. Jen tak dále.

13. 5. 2009 10:53
Biftek super , na pánve co jentak nechladnou můžete kouknout sem www.litinove-nadobi.cz/?p=productsList&iCategory=16&sName=Panve

5. 5. 2009 23:31
Milý Jendo1, barbarem jsem nenazval Vás, ale případné "kutily" v kuchyni, kteří biftek rozkrojí, aby se podívali. Viděl jsem to na vlastní oči. Asi jsem se špatně vyjádřil, měla to být poznámka k doplnění, nikoli kritika. Máte pravdu, nikde v receptu nenic o rozkrojení a podívání se. Asi jsem se překouk a omlouvám se tedy, ale já opravdu měl dojem, že jsem v receptu viděl "rozkroj a podívej se".
Jinak naprosto souhlasím s Elizou, těžká železná pánev co po vložení masa ihned nevychladne. Asi bude v Česku potíž dostat,aso které se flákne na suchou pánev mastí se samo zevnitř. Svíčková je na to podle mne dost suchá a bez oleje to nepůjde. Jen tedy strašně horký, aby se maso co nejrychleji "zatáhlo".
Jinak naprosto souhlasím s Elizou, těžká železná pánev co po vložení masa ihned nevychladne. Asi bude v Česku potíž dostat,aso které se flákne na suchou pánev mastí se samo zevnitř. Svíčková je na to podle mne dost suchá a bez oleje to nepůjde. Jen tedy strašně horký, aby se maso co nejrychleji "zatáhlo".
4. 5. 2009 14:15
Jej, bifteček a přesně tak, jak má vypadat
Ale přiznám se, že správně se mi ho zhotovit zatím nepodařilo. Dávali jsme si ho raději v restauracích, ale ani tam to někdy nebylo lepší než můj výtvor, od tvého to mělo daleko
Bodík!



3. 5. 2009 22:07
Jendo, ať je to rozkrojené, či není, je to prostě flák masa a velká dobrota! Médium mám nejraději!
Bodík pro tebe!

Bodík pro tebe!

3. 5. 2009 20:22
Také mi Drobkův komentář hned připadal úplně mimo...
Fotografie řezu je totiž mimořádně pěkná! Napadlo mě, jestli snad Drobek nepolyká bifteky vcelku, nebo ukusuje - aby nemusel použít nože...

Biftek připravit umím (dědictví po dědovi, byl dost proslulý šéfkuchař) a tomuto receptu bych nic nevytýkala, jen dodala maximální rozpálení pánve (nejlépe železné s těžkým dnem), teprve poté přilití oleje (nebo ani ne, pokud je maso v oleji naložené)a ono zmíněné odpočinutí opečeného masa. Většinou by se mělo solit až po opečení, ale úplně nutné to není...
Jendo, bod Tě nemine!!



Biftek připravit umím (dědictví po dědovi, byl dost proslulý šéfkuchař) a tomuto receptu bych nic nevytýkala, jen dodala maximální rozpálení pánve (nejlépe železné s těžkým dnem), teprve poté přilití oleje (nebo ani ne, pokud je maso v oleji naložené)a ono zmíněné odpočinutí opečeného masa. Většinou by se mělo solit až po opečení, ale úplně nutné to není...

Jendo, bod Tě nemine!!

Moje poznámka
Náhodný recept Zobrazit více
Nejnovější recepty Více

Medové kuřecí kousky inspirované Asií
Přidáno před 13 hodinami

Šafránová smetanová rýže s cuketou a sušenými rajčaty
Přidáno před 14 hodinami

České buchty s povidly
Přidáno 22. 9. 2023 22:53

Indická luštěninová omáčka Dhal
Přidáno 22. 9. 2023 13:20

Nepečený dezert - jogurt s malinami v čokoládě
Přidáno 22. 9. 2023 09:36

Králík na víně se smetanou a játry
Přidáno 21. 9. 2023 18:27
Právě bylo uvařeno:

Zeleninová polévka posté
uvařil/a MilosCz
před 3 hodinami

Svíčková na smetaně
uvařil/a Nikeša
před 6 hodinami

Tvarohovo - krupicový koláč
uvařil/a Juliekohoutova
před 8 hodinami

Čokoládový dortík z červené řepy
uvařil/a vsobotova@seznam.cz
před 9 hodinami

Cuketová smaženice
uvařil/a Hanina65
před 9 hodinami

Rychlá žampionová polévka
uvařil/a Hanina65
před 9 hodinami

Nakládaný bůček
uvařil/a janatka
před 9 hodinami

Křehký meruňkový koláč
uvařil/a Kaill
před 11 hodinami

Obrácené řízky
uvařil/a lucas77
před 11 hodinami

Italský kvásek Lievito Madre neboli LM kvásek
uvařil/a Lisa444
před 12 hodinami
Další recepty
Tématické fráze: biftek recept biftek hovězí biftek jak udělat biftek recept na biftek biftek medium recept biftek biftek ze svíčkové steaky a bifteky recepty hovězí biftek recept biftek recepty bifteky jak spravne udelat biftek biftek na grilu recept na hovězí biftek recepty biftek jak se dela biftek hovězí maso recepty hovězí panenka jak připravit biftek
Suroviny: svíčková hovězí, sůl, pepř drcený, olej olivový, olej
Biftek
Aktuální verzi receptu najdete na této adrese nebo načtěte QR kód:
https://rcpt.cz/Rgkq
27 názorů